lindqvisth

för att jag måste

Publicerad 2013-05-14 01:35:04 i Allmänt

hampus lindqvist, arton år gammal.
det är 2013. och jag kan fortfarande läsa mig blind, jag kan läsa i timmar om människor som inte ens sett mig, träffat mig eller haft kontakt med mig, som ändå hatar mig. de har en enda liten anledning (som egentligen inte är en anledning) till att hata mig, och det är att jag som man attraheras utav andra män. det är något som stör dem så mycket att de hatar mig, och väldigt många andra. som väljer att kalla mig onormal på grund utav det. och jag orkar inte ens gå in på fördomarna, jag orkar inte ens gå in på "småsakerna".
jag vill ta upp det faktum att de bokstavligt talat hatar mig, vissa vill inte att jag ska få gifta mig, vissa vill inte att jag ska ha chans till att ha ett barn, vissa vill inte ens att jag ska få leva. 
i början gör det kanske inte så ont, men när jag tänker efter, på hur många de är, och hur liten just jag är i jämförelse, så om jag befinner mig vid fel plats, vid fel tillfälle, kan det alltså göra mig illa. att jag vägrar anpassa mig efter det hatet. ska det vara så? är det rätt? jag hoppas verkligen att det är fler som inte tycker det, än de personer som gör det. för jag vill inte leva i en sån här värld.
 

Kommentarer

Postat av: paui

Publicerad 2013-05-15 11:06:27

alltså jag hatar denna värld så jävla mycket. tänk vad underbart det skulle vara ifall alla bara fick bo vart fan de ville och älska vem fan dom ville utan att folk ska lägga sig i eller ens ha något att lägga sig i! blir så jävla arg över att fina, helt underbara människor som du ska behöva gå och må dåligt över vem du är kär i bara för att människor är så sjukt jävla äckligt trångsynta och helt dumma i huvudet!

du är precis lika mycket värd som alla andra hampus, och du är en sjukt bra människa och du ska bara skita i allt alla idioter tycker o tänker.

Svar: tack paow!! det värmer sjukt mycket att höra. puss!
Hampus Lindqvist

Postat av: Kattis

Publicerad 2013-05-15 21:26:51

Det är inte du som är liten i jämförelse till dem. Det är tvärt om, vi är fler än hatarna.
Stå på dig, du är underbar som du är, låt ingen annan få dig att tro något annat!

Svar: Tack så himla himla mycket! Och vi är det, vi klarar det!
Hampus Lindqvist

Postat av: Cassie

Publicerad 2013-05-15 21:28:16

Du har rätt, denna värld är full av hatare. De som hatar folk som är "annorlunda" och främst de som vågar vara annorlunda och inte skäms över det. De som vågar vara sig själv och går med huvudet högt buret. Det stör hatare när de människor som de anser inte borde få existera är stolta över sig själva, över vilka de är. Borde vi då inte göra allt vi kan för att reta dessa hatare och då kan vi bara skratta åt dem när de inte accepterar.

Sen är det viktigt att komma ihåg att världen även är full av snälla, stöttande människor. De som tror på en värld utan hat där alla får vara sig själva. Även jag är arton år och trotts att det absolut inte är bra så märker jag en förbättring. Folk blir mer och mer accepterande och jag hoppas och tror att den trenden kommer hålla i sig. Vem vet, en dag kanske världen är full av kärlek och inte hat.

Fram tills dess är det bara att fortsätta kämpa för att göra annorlunda till normalt, vilket homosexualitet faktiskt är, och fortsätta reta upp alla dessa hatare genom att endast vara sig själv och vara stolt över det. Du har många som stöttar dig, kom ihåg det när några enstaka hatare sprider sin bisterhet runtomkring sig. :)

Svar: man måste kämpa, jag vet! jag gör det så ofta jag bara kan, när jag än kan. jag hoppas att det blir så, verkligen. det skulle vara fantastiskt. tack för kommentaren, du äger!
Hampus Lindqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

jhvoutvpinpiycitcy

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela